loading...
آموزش هنر
علی بازدید : 138 چهارشنبه 05 آذر 1393 نظرات (1)

ژاکت خزدار مشکی دخترانه یقه انگلیسی

ژاکت خزدار مشکی دخترانه یقه انگلیسی - 3

60 دانه سر انداخته شود. تا بلندی 5 سانتی‌متر کشباف یکی از زیر- یکی از رو ببافید. در ادامه 5 دانۀ اول را جهت سجاف از رو ببافید. بقیۀ دانه‌ها را
وسایل مورد نیاز
7 کلاف 100 گرمی- میل شمارۀ 5/4- 3 عدد دکمه خز به اندازۀ لازم
طریقۀ‌ بافت یک تکۀ‌ جلو
60 دانه سر انداخته شود. تا بلندی 5 سانتی‌متر کشباف یکی از زیر- یکی از رو ببافید. در ادامه 5 دانۀ اول را جهت سجاف از رو ببافید. بقیۀ دانه‌ها را بافت پیچ حصیری تا بلندی 37 سانتی‌متر ببافید. بعد از آن جهت گودی حلقه آستین هر یک رج در میان از سمت چپ بافت 1+2+3 دانه کم کنید و در ادامه از سمت سجاف هر یک رج در میان جهت یقه یک دانه اضافه کنید. به همین صورت بافت را تا بلندی 12 سانتی‌متر ببافید. بعد از آن تعداد دانه‌های سجاف را دانه دانه در یک رج کور کنید. بافت را تا بلندی 8 سانتی‌متر دیگر ادامه دهید. هر یک رج در میان از سمت یقه یک دانه کور کنید. در آخر دانه‌های باقیمانده را کور کنید. سمت دیگر جلو را نیز به همین صورت ببافید. در سمت چپ تکۀ جلو به فاصله‌های منظم 3 عدد جا دکمه باز کنید.
طریقۀ بافت تکۀ پشت
90 دانه سر انداخته شود. تا بلندی 5 سانتی‌متر کشباف یکی از زیر- یکی از رو ببافید. بعد از آن با مدل شطرنجی، 5 دانه از زیر- 5 دانه از رو تا بلندی 5 رج ببافید. سپس دانه‌ها را برعکس کنید و به همین صورت بافت را تا بلندی 37 سانتی‌متر ادامه دهید. بعد از آن جهت گودی حلقه آستین هر یک رج در میان 1+2+3  دانه از هر دو طرف بافت کم کنید. بافت را تا بلندی 17 سانتی‌متر ادامه دهید. سپس جهت گودی پشت یقه از سمت راست بافت به اندازۀ دانه‌های سرشانۀ جلو جدا کرده و همان تعداد دانه را با رج رفت و برگشت تا بلندی 3 سانتی‌متر دیگر ببافید. در آخر دانه‌ها را کور کنید. از سمت چپ بافت به اندازۀ سمت راست دانه جدا کرده و تا بلندی 3 سانتی‌متر دیگر ببافید. دانه‌های باقیماندۀ وسط را کور کنید.
طریقۀ‌ بافت آستین
50 دانه سر انداخته شود. تا بلندی 49 سانتی‌متر مانند تکۀ پشت مدل شطرنجی ببافید. بعد از آن جهت گودی حلقه آستین هر یک رج در میان از هر دو طرف بافت 1+2+3 دانه کم کنید. بافت را تا بلندی 18 سانتی‌متر هر یک رج در میان یک دانه در اول و یک دانه در آخر بافت کم کنید. دانه‌های باقیمانده را کور کنید. آستین بعدی را هم به همین صورت ببافید.
درزهای کناری و سرشانه‌های تکۀ جلو و پشت و درزهای آستین‌ها را به هم دوخته و جهت بافت یقه از قسمت گوشه سجاف سمت راست تا گوشۀ سجاف سمت چپ دور تا دور یقه را دانه گرفته و با بافت رکن هر یک رج در میان یک دانه در اول و یک دانه در آخر کور کنید. جهت زیبایی بیشتر روی آستین‌ها خز بدوزید. یک گل تزیینی نیز با قلاب بافته و در سمت چپ بافت بدوزید.

ژاکت بسیار شیک و زیبایی است که امیدوارم خانم‌های عزیز ببافند و مورد استفاده قرار دهند.




 

 

علی بازدید : 72 چهارشنبه 05 آذر 1393 نظرات (0)

کت فانتزی یقه برگردان
کت فانتزی یقه برگردان - 1
طریقه بافت کت فانتزی یقه برگردان (با قلاب) آبی

وسایل مورد نیاز
4 کلاف 100 گرمی- قلاب شماره 3

طریقه بافت
30 سانتی‌متر زنجیره بافته شود. روی تمام زنجیره‌ها یک رج بافت مربع ببافید.
رج دوم: 2 دانه زنجیره بافته و در اولین مربع 2 پایه بلند ببافید. 2 زنجیره بافته یک پایه بلند در مربع بعدی ببافید. 2 زنجیره و یک پایه بلند در مربع بعدی ببافید. این کار را تا 5 دانه مربع بافته شود، ادامه دهید.
در مربع پنجم: 3 پایه بلند ببافید. این کار را تا آخر با 5 دانه مربع و 3 پایه بلند ادامه دهید. در آخرین مربع 2 زنجیره- 2 پایه بلند ببافید.
رج دوم: 2 زنجیره بافته و در وسط 2 پایه بلند رج قبل، دوباره 2 پایه بلند ببافید. بافت مربع‌ها را مانند رج قبل ادامه دهید. در مربع قبل از 3 پایه بلند رج قبل دوباره 3 پایه بلند ببافید. 2 زنجیره بافته و در مربع بعد از 3 پایه بلند دوباره 3 پایه بلند ببافید. این کار را تا آخر رج ادامه دهید. در وسط 2 پایه بلند آخر نیز 2 پایه بلند دیگر ببافید. 2 پایه بلند و 2 پایه بلند آخر باعث می‌شوند که هر یک رج یک دانه مربع در اول و یک دانه مربع در آخر اضافه شود و بافت ما به صورت کلوش از هر دو طرف اضافه شود.
رج سوم: 2 زنجیره بافته، در وسط 2 پایه بلند- 2 پایه بلند ببافید. بافت مربع‌ها را ادامه دهید و به 3 پایه بلند رسیدید. 2 زنجیره بافته و در مربع وسط 3 پایه بلندها 3 پایه بلند ببافید. این کار را تا آخر رج ادامه دهید. در رج اول 3 پایه بلند داشتیم. در رج دوم 2 دانه- 3 پایه بلند در دو طرف 3 پایه بلند اول می‌بافیم و در رج سوم دوباره به یک دانه 3 پایه بلند برمی‌گردد. بافت به همین صورت ادامه پیدا می‌کند و در رج‌های بعدی مدل جابه‌جا می‌شود. بافت را تا بلندی 25 سانتی‌متر ببافید. در ادامه بدون اضافه کردن یعنی 2 پایه بلند و 2 پایه بلند آخر را نمی‌بافیم و در شروع هر رج با 4 زنجیره و یک پایه بلند ادامه می‌دهیم.

بافت را تا بلندی 50 سانتی‌متر به صورت یک مستطیل ادامه می‌دهیم. بعد از آن باید هر یک رج در میان یک دانه مربع در اول و یک دانه مربع در آخر کم کنیم تا بافت ما دوباره به 25 سانتی‌متر برگردد و به این صورت ببافید.
دوباره در اولین و آخرین مربع 2 پایه بلند ببافید و در رج‌های بعدی در وسط 2 پایه بلندها دوباره 2 پایه بلند ببافید ولی در هر رج در آخر و اول بافت بعد از 2 پایه بلند اول و قبل از 2 پایه بلند آخر یک مربع رد می‌کنیم و مربع بعدی را می‌بافیم. این کار باعث می‌شود که هر رج یک دانه مربع در اول و یک دانه مربع در آخر کم شود. این کار را آنقدر ادامه دهید تا بافت به بلندی 25 سانتی‌متر برسد و عرض بافت به 30 سانتی‌متر برگردد. جهت دوخت کت بافت روی هم دولا قرار می‌دهید و به اندازه 25 سانتی‌متر از سمت راست و 25 سانتی‌متر از سمت چپ به هم وصل می‌کنیم تا می‌دوزیم.
جهت بافت یقه از نقطه دوخت سمت راست و چپ 5 دانه مربع در اول و 5 دانه مربع در آخر رد می‌کنیم. نخ را دوباره وصل می‌کنیم و با میل بعد از 5 دانه مربع اول و تا 5 دانه مربع مانده به آخر دانه گرفته و با کشباف یکی از زیر- یکی از رو تا بلندی 10 سانتی‌متر ببافید. هر یک رج در میان یک دانه در اول و یک دانه در آخر بافت اضافه کنید. در آخر دانه‌ها را کور کنید.
بافت آستین‌ها، دور تا دور آستین‌ها را نیز دانه گرفته تا بلندی 17 سانتی‌متر کشباف یکی از زیر- یکی از رو ببافید. کت فانتزی بسیار زیبا و شیکی است. امیدوارم خانم‌های عزیز ببافند و مورد استفاده قرار دهند.




 

علی بازدید : 101 چهارشنبه 05 آذر 1393 نظرات (0)

بلوز توری

بلوز توری - 1
وسایل مورد نیاز
3 کلاف 100 گرمی- قلاب شمارۀ 3.
طریقۀ بافت بالاتنه یقه و آستین‌ها با موتیف
طریقۀ بافت موتیف
10 دانه زنجیره بافته، دو سر آن را با پایه کوتاه به هم وصل کنید و یک حلقه درست کنید. 2 زنجیره بافته و داخل حلقه را با 16 پایه بلند به فاصلۀ یک زنجیره از هم پر کنید. یعنی یک پایه بلند بافته یک زنجیره و یک پایه بلند دیگر ببافید تا آخر به همین صورت که باید 16 پایه بلند ببافید.
دور دوم: 20دانه زنجیر بافته و روی اولین پایه بلند با پایه کوتاه وصل کنید. دوباره 20 دانه زنجیر بافته و روی دومین پایه بلند وصل کنید. به همین صورت 16 حلقۀ 20 دانه‌ای بافته و روی پایه بلندها وصل کنید.
دور سوم: 10 دانه زنجیره بافته و در وسط اولین حلقۀ 20 دانه‌ای با پایه کوتاه وصل کنید. 8 دانه زنجیره بافته و 4 دانۀ دوم را برگردانید و به اولین دانۀ خودش وصل کنید. یک حلقۀ کوچک درست کنید. 4 دانه زنجیره بافته و در وسط حلقۀ دوم با پایه کوتاه وصل کنید. دوباره 4 دانه زنجیره و 4 دانۀ دیگر بافته و به اولین دانۀ خودش وصل کنید. 4 دانه زنجیرۀ دیگر و در حلقه سوم با پایه کوتاه وصل کنید. این کار را تا آخر ادامه دهید. در اینجا یک موتیف کامل می‌شود. جهت وصل موتیف‌ها به همدیگر وقتی موتیف اول کامل شد موتیف دوم را شروع کنید و تا رج دوم ادامه دهید. در رج سوم باید موتیف وصل شود. 4 دانه زنجیره بافته و در وسط حلقۀ 4 زنجیرۀ وسط حلقۀ 20 دانه‌ای موتیف اول وصل کنید. دوباره 4 زنجیره بافته و در حلقۀ کوچک وسط موتیف اول وصل کنید و این کار را تا 4 حلقه ادامه دهید. زنجیره‌ها به صورت هفت و هشتی 4 زنجیره به موتیف اول و 4 زنجیره به موتیف دوم وصل می‌شود. هر موتیف از 4 حلقه به همدیگر وصل می‌شوند. 4 دانه موتیف وسط جهت یقه وصل نشود. جهت بالاتنه و آستین‌ها به دو ردیف موتیف شش‌تایی یعنی 12 دانه موتیف نیاز داریم.
وقتی موتیف‌ها بافته و آماده وصل شد. از هر دو طرف بافته 2 دانه از موتیف‌ها را جهت آستین‌ها جدا می‌کنیم. موتیف سوم و چهارم را که وصل نشد جهت یقه در نظر می‌گیریم.
جهت بافت پایین‌تنه
از شروع موتیف سوم، نخ را وصل کرده و 6 زنجیره بافته و به فاصله‌های منظم با پایه کوتاه وصل کنید. این کار را تا انتهای موتیف چهارم ادامه دهید. دوباره دو موتیف بعدی پشت را نیز دور بزنید. یعنی 4 دانه موتیف وسط را دور تا دور ببافید. در رج بعدی 2 زنجیره و یک پایه بلند تا آخر بافت در داخل حلقه‌های 6 زنجیره ببافید. وقتی دور کامل را بافتید، بافت اصلی را به این صورت ادامه دهید؛ یک زنجیره بافته، در اولین مربع 4 پایه بلند ببافید. یک زنجیره و یک پایه بلند در مربع بعدی ببافید. 6 دانه زنجیره بافته، 2 دانه از مربع‌ها را رد کنید و در مربع بعدی یک پایه بلند ببافید. یک زنجیره یک پایه بلند در مربع بعدی ببافید. یک زنجیره و 4 پایه بلند در مربع بعدی ببافید. یک زنجیره یک پایه بلند در مربع بعدی و 6 زنجیره 2 مربع را رد کنید. در مربع بعدی یک پایه بلند ببافید. این کار را تا آخر دور انجام دهید.
رج بعدی؛ یک زنجیره- 4 پایه بلند وسط 4 پایه بلند رج قبل ببافید. یک زنجیره یک پایه بلند روی پایه بلند رج قبل ببافید. 6 زنجیره و روی پایه بلند بعدی یک پایه بلند ببافید. این کار را تا آخر دور انجام دهید. به همین صورت بافت را تا بلندی 45 سانتی‌متر ادامه دهید. در آخر درز آستین‌ها را نیز توسط 4 زنجیره به هم وصل کنید. دور لبۀ آستین‌ها را نیز حاشیه بافی کنید. پایین بافت را نیز حاشیه بافی کنید و بافت را به پایان برسانید.

نکته: عزیزان می‌توانید جهت زیبایی بیشتر از یک رنگ دیگر یا از کامواهای براق جهت حاشیه بافی دور بافت‌ها استفاده کنید.



 

 

علی بازدید : 106 سه شنبه 04 آذر 1393 نظرات (0)

 

کلاه کج گرد به همراه شال گردن مدل اسکی

کلاه کج گرد به همراه شال گردن مدل اسکی - 4

از وسط فرق سر تا وسط پیشانی اندازه‌گیری می‌کنیم. مثلا" 12 سانتی‌متر. این عدد را با عدد 3 جمع کرده و به اندازه 15 سانتی‌متر به روش فوق م

اندازه در نظر گرفته شده برای کودک 4 ساله می‌باشد.

 

وسایل مورد نیاز

2 کلاف 100 گرمی با نخ متوسط بدون پُرز

میل  گرد شماره 5/3

اندازه دور سر (پیشانی) 50 سانتی‌متر. اندازه دور گردن 27 سانتی‌متر.

 

طریقه بافت  کلاه

برای بافت این کلاه از بالای سر شروع می‌کنیم.

ابتدا 8 دانه سر می اندازیم؛

رج اول: از رو بافته و یکی در میان یک دانه اضافه می‌کنیم. (بافت ساده) یعنی تعداد دانه‌ها به 16 عدد برسد.

رج دوم: ساده به زیر می‌بافیم.

رج سوم: 3 دانه به رو می‌بافیم و یک دانه اضافه می‌کنیم. هر جا یک دانه اضافه می‌کنیم، یک سوراخ ایجاد می‌شود. بافت را به همین ترتیب 3 دانه در میان اضافه می‌کنیم تا انتهای رج.

رج چهارم: ساده به زیر می‌بافیم.

رج پنجم: 5 دانه به رو می‌بافیم و یک دانه اضافه می‌کنیم.

یکی در میان یک رج به رو دانه‌ها را  7 تا، 9 تا، 11 تا  ... یکی در میان اضافه می‌کنیم و یک رج کلاً به زیر می‌بافیم.

 

نکته مهم: با اضافه شدن دانه‌ها سوراخ‌ها پشت سر هم روی کلاه ایجاد می‌شوند و کلاه بزرگ می‌شود.

عمل بافتن را تا مرحله‌ای ادامه می‌دهیم که ارتفاع قسمت بافته شده به تناسب سایز سر کودک باشد.

برای اندازه‌گیری اندازه کلاه از روش زیر استفاده می‌کنیم:

از وسط فرق سر تا وسط پیشانی اندازه‌گیری می‌کنیم. مثلا" 12 سانتی‌متر. این عدد را با عدد 3 جمع کرده و به اندازه 15 سانتی‌متر به روش فوق می‌بافیم.

رج بعد را 2 دانه یکی می‌کنیم تا دور کلاه کمی جمع شود (یعنی تعداد دانه‌ها نصف شود).

رج بعدی را به اندازه 3 سانتی‌متر کشباف (2 دانه زیر دو دانه رو) ادامه می‌دهیم.

رج آخر دانه‌ها را کور می‌کنیم و کلاه را از میل در می‌آوریم.

برای جمع شدن کلاه، لبه‌های کلاه را از پشت با نخ هم‌رنگ می‌دوزیم.


    
برای درست کردن توپک روی کلاه:

از یک مقوای دایره که یک دایره کوچک‌تر از درونش

بریده شده استفاده کنید. نخ را به دور آن آن‌قدر بپیچید

تا پر شود (هر چه بیشتر انجام دهید، توپک پُرتر خواهد شد)

و بعد از سوراخ وسط به وسیله نخ کاموا، دسته نخ ایجاد

شده را ببندید و از مقوا در بیاورید. نخ‌ها را ببرید و با

دست حالت توپک در بیاورید.
                             

طریقه بافت شال مدل اسکی:

نکته مهم: معمولاً کودکان تمایل به استفاده از شال گردن را ندارند، اما این شال مانند ژاکت یقه اسکی فقط قسمت گردن کودک را می‌پوشاند و گرم نگه می‌دارد و به راحتی قابل تعویض است.

شال را به تناسب سایز کلاه 25 دانه سر می‌اندازیم. بافت را کشبافت (یکی زیر یکی رو) تا 45 ساتنی‌متر ادامه می‌دهیم.

رج آخر را کور کرده از میل در می‌آوریم.

حالا برای اینکه  شال به دور گردن بسته شود دو بندینک (که توسط قلاب به اندازه 5 سانتی‌متر زنجیره شده) به  لبه سمت راست شال  می‌دوزیم.

از لبه سمت چپ شال به فاصله 5 سانتی‌متر2 عدد دکمه (یا مهره‌های تزیینی ) روبه‌روی بندینک‌ها می‌دوزیم (همانند جای دکمه).

قیمت : 7800تومان
قیمت : 6500
تومان

 

علی بازدید : 86 سه شنبه 04 آذر 1393 نظرات (0)

ساق پا و دستکش

ساق پا و دستکش - 1

100 دانه سر انداخته شود. تا بلندی 5 سانتی‌متر کشباف یکی از زیر- یکی از رو ببافید. بعد از آن دانه‌ها را جهت بافت مدل پیچ طنابی به این صورت تقسی
ساق پا و دستکش
وسایل مورد نیاز
4 کلاف رنگی متوسط 100 گرمی- میل شمارۀ 4

طریقۀ بافت ساق
100 دانه سر انداخته شود. تا بلندی 5 سانتی‌متر کشباف یکی از زیر- یکی از رو ببافید. بعد از آن دانه‌ها را جهت بافت مدل پیچ طنابی به این صورت تقسیم‌بندی کنید.
رج اول: 2 دانه از زیر- 2 دانه از رو- 8 دانه از زیر- 2 دانه از رو- 8 دانه از زیر تا آخر بافت ببافید. در آخر رج را با 2 تا از رو- 2 تا از زیر به پایان برسانید.
رج دوم و تمام رج‌های زوج همان‌ طوری که دانه‌ها دیده می‌شوند، بافت می‌شود. رج اول و دوم را تا بلندی 8 رج ببافید.
رج نهم: 2 دانه از زیر- 2 دانه از رو- 8 دانه از زیر را به صورت پیچ طنابی ضربدری 4×4 جابه‌جا کنید. این کار را در تمام 8 دانه از زیرها تا آخر ادامه دهید. هر 8 رج در میان رج نهم را تکرار کنید. بافت را تا بلندی 40 سانتی‌متر ببافید. در آخر دانه‌ها را کور کنید. ساق بعدی را هم به همین صورت ببافید.
طریقۀ بافت دستکش
38 دانه سر انداخته شود. یک رج از رو ببافید. مانند ساق، دانه‌ها را جهت پیچ طنابی به این صورت تقسیم‌بندی کنید.

رج اول: 2 دانه از زیر- 2 دانه از رو- 8 دانه از زیر- 2 دانه از رو- 8 دانه از زیر، تا آخر بافت ببافید و رج را با 2 دانه از رو و 2 دانه از زیر به پایان برسانید.

رج دوم و تمام رج‌های زوج همان طوری که دانه‌ها دیده می‌شوند، بافته می‌شود. بافت را به همین صورت ادامه دهید و هر 8 رج در میان دانه‌های 8 دانه از زیر پیچ را به صورت ضربدری 4×4 جابه‌جا کنید و بافت را تا بلندی 20 سانتی‌متر ادامه دهید. بعد از آن جهت بافت انگشت شصت 18 دانه از دانه‌ها را طبق مدل بافته، یک ژته- 2 دانه از زیر- یک ژته- 18 دانۀ بعدی طبق مدل تا آخر ادامه دهید. هر یک رج در میان به دانه‌های بین ژته‌ها اضافه کنید. یعنی وقتی 2 دانه از زیر بین ژته‌ها به 10 دانه رسید. 10 دانه را در یک سنجاق قفلی قرار دهید. 18 دانۀ اول را به 18 دانۀ دوم وصل کرده، بافت را با 36 دانه تا بلندی 5 سانتی‌متر ادامه دهید. دستکش بعدی را هم به همین صورت ببافید. دستکش بسیار زیبا و شیکی است. امیدوارم خانم‌های عزیز ببافند و مورد استفاده قرار دهید.

قیمت : 7800تومان
قیمت : 6500
تومان

خرید پستی           خرید پستی

علی بازدید : 128 سه شنبه 04 آذر 1393 نظرات (0)

کلاه و شال گردن

کلاه و شال گردن - 1

90 دانه سر انداخته شود. تا بلندی 4 سانتی‌متر کشباف یکی از زیر- یکی از رو ببافید. بعد از آن با مدل پیچ طنابی به این صورت دانه‌ها را تقسیم‌بن

وسایل مورد نیاز
4 کلاف 2 رنگ 100 گرمی- میل شمارۀ 4
طریقۀ بافت
90 دانه سر انداخته شود. تا بلندی 4 سانتی‌متر کشباف یکی از زیر- یکی از رو ببافید. بعد از آن با مدل پیچ طنابی به این صورت دانه‌ها را تقسیم‌بندی کنید.
رج اول: 2 تا از زیر- حاشیه- 2 تا از رو- 6 دانه از زیر- 2 تا از رو- 6 تا از زیر، تا آخر دانه‌ها ببافید. هر 6 رج در میان دانه‌های 6 دانه از زیر را به صورت ضربدری 3×3 جابه‌جا کنید. بافت را تا بلندی 40 سانتی‌متر ببافید. تمام رج‌های برگشت را نیز همان طوری که دانه‌ها دیده می‌شوند، بافته می‌شود. سپس درز کناری را دوخته و درز بالای کلاه را نیز کوک زده، جمع کنید و 2 دانه منگوله نیز به سر کلاه وصل کنید.

طریقۀ بافت شال گردن
30 دانه سر انداخته شود. 12 دانه کشباف، 2 دانه از زیر- 2 دانه از رو ببافید. 6 دانه از زیر و دوباره 12 دانه کشباف 2 دانه از رو- 2 دانه از زیر ببافید. بافت را تا بلندی دلخواه ادمه دهید. هر 6 رج در میان 6 دانه از زیر را جهت پیچ طنابی به صورت ضربدری 3×3 جابه‌جا کنید. در آخر دانه‌ها را کور کنید. دو سر بافت را با نخ و سوزن کوک زده، جمع کنید و دو عدد منگوله نیز به دو سر بافت وصل کنید. کلاه و شال گردن بسیار جالب و زیبایی است. امیدوارم مادرهای عزیز ببافند و مورد استفاده قرار دهند.

قیمت : 7800تومان
قیمت : 6500
تومان

خرید پستی           خرید پستی

 

علی بازدید : 203 سه شنبه 04 آذر 1393 نظرات (0)

پلیور یقه هفت پسرانه

پلیور یقه هفت پسرانه - 4

3 تا از زیر- یک ژته- 3 تا از زیر- یک ژته، تا آخر دانه‌ها ببافید. در رج پنجم مدل داده شدۀ ژاکت را روی کلاه ببافید.

پلیور یقه هفت پسرانه سرمه‌ای و کلاه
سایز 2 ساله

وسایل مورد نیاز
3 کلاف 100 گرمی- میل شمارۀ 4

طریقۀ بافت تکۀ جلو
62 دانه سر انداخته شود. تا بلندی 5 سانتی‌متر کشباف 2 تا از زیر- 2 تا از رو ببافید. بعد از آن جهت بافت مدل شطرنجی و پیچ تیغ ماهی به این صورت دانه‌ها را تقسیم‌بندی کنید.
رج اول: 5 دانه از زیر- 5 دانه از رو تا 25 دانه تکرار کنید. 2 دانه از رو- 8 دانه از زیر- (پیچ تیغ ماهی) 2 دانه از رو- 5 دانه از زیر- 5 دانه از رو، تا 25 دانۀ آخر تکرار کنید.
بافت را به همین صورت ادامه دهید. هر 5 رج یک‌بار روی 5 دانه از زیر- 5 دانه از رو ببافید. روی 5 دانه از رو- 5 دانه از زیر ببافید. هر 4 رج در میان 8 دانۀ پیچ تیغ ماهی را به این صورت جابه‌جا کنید. 4 دانۀ اول را از میل خارج کرده با میل سمت راست 2 دانۀ دوم را از رو گرفته و با میل سمت چپ 2 دانۀ اول را از زیر گرفته، 2 دانه را به میل سمت چپ برگردانید. 4 دانه را ا زیر ببافید. 4 دانۀ بعدی را از میل خارج کرده با میل سمت چپ 2 دانۀ اول را از رو گرفته و با میل سمت راست 2 دانۀ دوم را از زیر گرفته، 2 دانه را به میل سمت چپ برگردانید و 4 دانه را از زیر ببافید. به همین صورت بافت را تا بلندی 20 سانتی‌متر ادامه دهید. بعد از آن جهت گودی حلقه آستین هر یک رج در میان از هر دو طرف بافت 1+2+3 دانه کم کنید. بافت را تا بلندی 3 سانتی‌متر دیگر ادامه دهید. سپس جهت بافت یقه دانه‌ها را شمرده و تقسیم بر 2 کنید. از سمت راست بافت دانه‌ها را بافته و 3 دانه مانده به آخر جهت سجاف یقه از رو ببافید. 3 دانۀ دیگر را از دانه‌های قسمت دوم گرفته و از رو ببافید که در کل دانه‌های سجاف یقه 6 دانه می‌شود. بافت را برگردانید. تا بلندی 15 سانتی‌متر بباید. هر یک رج در میان یک دانه قبل از سجاف کم کنید. در آخر دانه‌های باقیمانده را کور کنید و جهت بافت سمت دیگر یقه به این صورت عمل کنید. 6 دانه از پشت سجاف سمت راست دوباره دانه گرفته و 6 دانه را جهت سجاف از رو ببافید. بافت را مانند سمت راست تا بلندی 15 سانتی‌متر ادامه دهید. هر یک رج در میان بعد از دانه‌های سجاف یک دانه کم کنید. در آخر دانه‌های باقیمانده را کور کنید.

طریقۀ بافت تکۀ پشت
60 دانه سر انداخته شود. تا بلندی 5 سانتی‌متر کشباف 2 تا از زیر- 2 تا از رو ببافید. بعد از آن بافت را با یک رج از زیر- یک رج از رو تا بلندی 20 سانتی‌متر ادامه دهید. سپس جهت گودی حلقه آستین از هر دو طرف بافت 1+2+3 دانه را هر یک رج در میان کم کنید. بافت را در ادامه تا بلندی 12 سانتی‌متر ببافید. بعد از آن جهت گودی یقه به اندازۀ دانه‌های سرشانۀ تکۀ جلو از سمت راست بافت دانه جدا کرده و همان تعداد دانه را تا بلندی 3 سانتی‌متر با رج رفت و برگشت ببافید. در آخر دانه‌ها را کور کنید. از سمت چپ بافت به اندازۀ دانه‌های سمت راست دانه جدا کرده و قبل از اینکه ببافید، دان‌های باقیماندۀ وسط را کور کنید. بعد دانه‌های سمت چپ را تا بلندی 3 سانتی‌متر ببافید. در آخر دانه‌ها را کور کنید.

طریقۀ بافت آستین
36 دانه را سر انداخته و تا بلندی 5 سانتی‌متر کشباف 2 تا از زیر- 2 تا از رو ببافید. بعد از آن با مدل شطرنجی تا بلندی 20 سانتی‌متر ببافید. هر 3 رج در میان یک دانه در اول و یک دانه در آخر اضافه کنید. سپس جهت گودی حلقه آستین از هر دو طرف بافت هر یک رج در میان 1+2+3 دانه را کم کنید. بافت را تا بلندی 13 سانتی‌متر ادامه دهید. هر یک رج در میان یک دانه در اول و یک دانه در آخر کم کنید. دانه‌های باقیمانده را کور کنید و آستین بعدی را به همین صورت ببافید. درزهای سرشانه و درزهای کناری را دوخته و دانه‌های سجاف سمت چپ سمت راست را تا بلندی پشت یقه ادامه دهید. سر آن را بعد از کور کردن دانه‌ها به سجاف سمت چپ بدوزید. سجاف را نیز به یقه تکۀ پشت وصل کنید. پلیور بسیار زیبا جهت فرزندان عزیز می‌باشد. امیدوارم خانم‌های عزیز ببافند و مورد استفاده قرار دهند.

طریقۀ‌ بافت کلاه هشت ترک
18 دانه سر انداخته شود. یک رج از رو ببافید.
رج اول: 2 تا از زیر- یک ژته- 2 تا از زیر- یک ژته تا آخر دانه‌ها تکرار کنید.
رج دوم و تمام رج‌های زوج همه از رو.
رج سوم: 3 تا از زیر- یک ژته- 3 تا از زیر- یک ژته، تا آخر دانه‌ها ببافید. در رج پنجم مدل داده شدۀ ژاکت را روی کلاه ببافید.بافت را به همین صورت تا بلندی 15 سانتی‌متر ادامه دهید. هر یک رج در میان یک دانه به دانه‌های قبل از ژته اضافه خواهد شد. بعد از آن دور سر را اندازه گرفته و جهت لبۀ کلاه که باید بافت جمع شود، دانه‌ها را در یک رج 2 تا یکی- 2 تا یکی تا آخر بافت کم کنید. به همان اندازه دور سر باید دانه باقی بماند. در این کلاه دانه‌ها به 60 دانه رسید، جهت لبۀ کلاه یکی از زیر- یکی از رو تا بلندی 5 سانتی‌متر کشباف ببافید. در آخر دانه‌ها را کور کنید. درز کناری را دوخته و درز بالای کلاه را نیز دوخته، یک عدد دکمه را با پایه کوتاه قلاب دورگیری کرده و روی درز بالای کلاه وصل کنید. کلاه بسیار زیبایی است. امیدوارم مادران ببافند و مورد استفاده قرار دهند.

قیمت : 7800تومان
قیمت : 6500
تومان

خرید پستی           خرید پستی

 

علی بازدید : 94 سه شنبه 04 آذر 1393 نظرات (0)

ژاکت- شال و کلاه نوزادی

ژاکت- شال و کلاه نوزادی - 2

40 دانه سر انداخته شود. تا 6 رج بافت رکن ببافید. بعد از آن جهت تقسیم‌بندی دانه‌های سرشانه و دو تکۀ جلو و پشت به این صورت عمل کنید. 1+7= 2÷15

وسایل مورد نیاز
4 کلاف 100 گرمی سفید- نخ مخصوص گلدوزی- میل شمارۀ 4- 5 عدد دکمه
این ژاکت از یقه بافته می‌شود.
40 دانه سر انداخته شود. تا 6 رج بافت رکن ببافید. بعد از آن جهت تقسیم‌بندی دانه‌های سرشانه و دو تکۀ جلو و پشت به این صورت عمل کنید. 1+7= 2÷15      15= 2÷30       30= 10-40
40 کل دانه‌ها، عدد 30 تعداد دانه‌های جلو و پشت، عدد 15 تعداد دانه‌های یک تکۀ جلو و پشت، عدد 7 اندازۀ دانه‌های یک تکۀ جلو و عدد 10 اندازۀ‌ دانه‌های سرشانه و در ادامه به این صورت ببافید.
4 دانه از رو سجاف- 3 دانه از زیر- یک ژته- یکی از زیر- یک ژته- 3 دانه از زیر- یک ژته- یکی از زیر- یک ژته- 15 دانه از زیر- یک ژته- یکی از زیر- یک ژته- 3 دانه از زیر- یک ژته- یکی از زیر- یک ژته- 3 دانه از زیر- 4 دانه از رو سجاف در آخر ببافید.

رج دوم همه دانه‌ها از رو بافته می‌شود.
رج سوم: 4 دانه سجاف از رو- 4 دانه از زیر- یک ژته- یکی از زیر- یک ژته- 5 دانه از زیر- یک ژته- یکی از زیر- یک ژته- 17 دانه از زیر- ‌یک ژته- یکی از زیر- یک ژته- 5 دانه از زیر- یک ژته- یکی از زیر- یک ژته- 4 دانه از زیر- 4 دانه از رو سجاف در آخر ببافید.به همین صورت هر یک رج در میان 8 دانه به دانه‌های بافت اضافه می‌شود.
بافت را تا بلندی 13 سانتی‌متر ادامه دهید. در ادامه تعداد دانه‌های سمت راست تکۀ جلو را بافته و از یک دانه زیر اول تا یک دانه زیر دوم در یک میل جداگانه قرار دهید (دانه‌های آستین). دانه‌های تکۀ پشت را نیز بافته و از یک دانه زیر اول تا یک دانه زیر دوم را در یک میل جداگانه قرار دهید. دانه‌های تکۀ جلو سمت چپ را نیز ببافید. بعد از آن تکه‌های جلو و پشت را با هم تا بلندی 6 رج رکن ببافید. در ادامه 4 دانه سجاف از رو بافته 8 دانه از زیر- یکی از رو- 8 دانه از زیر- یکی از رو تا آخر دانه‌ها ادامه دهید.
در آخر نیز با 4 دانه سجاف از رو بافت را به پایان برسانید. بافت را به همین صورت با رج رفت و برگشت تا بلندی 10 رج ببافید. دوباره یک رج بافت رکن یعنی همه از رو ببافید. دوباره با 8 دانه از زیر- یک دانه از رو ادامه دهید. بافت را تا بلندی 14 سانتی‌متر ببافید. در آخر نیز با 10 رج بافت رکن به پایان برسانید. دانه‌ها را کور کنید و دانه‌های آستین را جداگانه وارد میل کرده و مانند مدل تکۀ جلو و پشت تا بلندی 10 سانتی‌متر بافته. در آخر نیز با 6 رج رکن بافت را به پایان برسانید. آستین بعدی را هم به همین صورت ببافید.

نکته: در سمت چپ بافت هنگام بافتن 5 جادکمه باز کنید و به سمت راست دکمه بدوزید.
می‌توانید بنا به سلیقۀ خود روی تکۀ جلو و آستین‌ها با نخ مخصوص گلدوزی، شکوفه‌های کوچک و برگ بدوزید.

طریقۀ بافت شال گردن
30 دانه سر انداخته شود. با رنگ سبز تا بلندی 4 رج کشباف یکی از زیر- یکی از رو- 7 دانه از زیر- 3 دانه از رو رکن ببافید. به همین صورت بافترا تا بلندی 9 سانتی‌متر بافته، دوباره با رنگ سبز 4 رج بافت رکن ببافید. دوباره بافت را مانند تکۀ پایین ادامه دهید. (8 دانه از زیرها مربوط به دانه‌های پیچ طنابی هستند) و هر 8 رج در میان به صورت 4×4، ضربدری جابه‌جا کنید. بافت را تا بلندی 88 سانتی‌متر ادامه دهید و در آخر با 4 رج بافت رکن به پایان برسانید. دو سر شال گردن را ریشه بزنید.

طریقۀ بافت کلاه
60 دانه سر انداخته شود و تا بلندی 5 سانتی‌متر کشباف یکی از زیر- یکی از رو ببافید. بعد از آن جهت بافت مدل دانه‌ها را به این صورت تقسیم‌بندی کنید. 6 دانه از زیر- یکی از رو- 6 دانه از زیر- یکی از رو- 12 دانه از زیر- یکی از رو- 6 دانه از زیر- یکی از رو- 12 دانه از زیر- یکی از رو- 6 دانه از زیر- یکی از رو- 6 دانه از زیر در آخر ببافید.
6 دانه از زیرهای وسط جهت پیچ طنابی هستند. هر 6 رج در میان جابه‌جا کنید 3×3 به صورت ضربدری بافت را تا بلندی 16 سانتی‌متر به همین صورت ببافید. در آخر دانه‌ها را کور کنید. درز کناری را دوخته و جهت زیبایی بیشتر دو عدد منگوله آویزان وصل کنید. روی کلاه مانند شال گردن و ژاکت با نخ گلدوزی، شکوفه و برگ بدوزید.

 

 

علی بازدید : 105 سه شنبه 04 آذر 1393 نظرات (0)

 

   

 

پلیور آستین کیمونو

پلیور آستین کیمونو - 3

62 دانه سر انداخته شود. تا بلندی 5 سانتی‌متر کشباف 2 دانه از زیر- 2 دانه از رو ببافید. بعد از آن جهت جدا کردن دو تکۀ جلو دانه‌ها را تقسیم بر 2 ک

وسایل مورد نیاز      
4 کلاف 100 گرمی آبی- یک کلاف 100 گرمی سفید- میل شمارۀ 5/4- 5 عدد دکمۀ سفید
طریقۀ بافت تکۀ جلو
62 دانه سر انداخته شود. تا بلندی 5 سانتی‌متر کشباف 2 دانه از زیر- 2 دانه از رو ببافید. بعد از آن جهت جدا کردن دو تکۀ جلو دانه‌ها را تقسیم بر 2 کنید، می‌شود 31 دانه و در ادامه به این صورت عمل کنید.
از سمت راست بافت 28 دانه را با بافت جودانۀ دوتایی بافته و 3 دانۀ آخر را جهت سجاف از رو ببافید. 3 دانۀ دیگر را نیز از دانه‌های جدا شدۀ سمت چپ گرفته و از رو ببافید که در کل تعداد دانه‌های سجاف 6 دانه خواهد شد.
 با 34 دانه بافت را شروع کرده و بقیۀ‌ دانه‌های سمت چپ را در یک میل جداگانه قرار دهید. تکۀ سمت راست را با بافت جودانۀ دوتایی- یعنی رج اول 2 دانه از زیر- 2 دانه از رو تا آخر دانه‌ها تا 2 رج ببافید. در رج سوم دانه‌ها را برعکس ببافید. یعنی روی دانه‌های زیر- رو ببافید. روی دانه‌های رو- زیر ببافید. هر 2 رج در میان دانه‌ها را برعکس ببافید. در ادامه هر یک رج در میان از سمت راست بافت یک دانه به دانه‌های بافت اضافه کنید تا بلندی بافت به 29 سانتی‌متر برسد. تعداد دانه‌ها به 62 دانه برسد. سپس بدون اضافه کردن تا بلندی 12 سانتی‌متر دیگر ببافید. جهت گودی یقه 6 دانۀ رکن سجاف را دانه دانه در یک رج کور کنید. در ادامه هر یک رج در میان یک دانه در همان قسمت کور کنید. تا بلندی 2 سانتی‌متر به همین صورت ادامه دهید. 3 سانتی‌متر دیگر را بافت رکن ببافید (با رنگ سفید) تا تعداد دانه‌ها به 48 دانه برسد. دانه‌های باقیمانده را کور کنید. دانه‌های سمت چپ را دوباره روی میل انداخته و از پشت 6 دانه سجاف سمت راست دوباره 6 دانه گرفته شود. بافت تکۀ سمت چپ را نیز مانند تکۀ سمت راست ادامه دهید. با این تفاوت که از سمت چپ دانه اضافه کنید.

طریقۀ‌ بافت تکۀ‌ پشت

62 دانه سر انداخته شود. تا بلندی 5 سانتی‌متر کشباف 2 دانه از زیر- 2 دانه از رو ببافید. سپس با مدل جودانۀ دوتایی بافت را ادامه دهید. هر یک رج در میان در هر دو طرف بافت یک دانه اضافه کنید تا بلندی بافت به 29 سانتی‌متر برسد. تعداد دانه‌ها به 124 دانه برسد. بعد از آن بافت را بدون اضافه کردن تا بلندی 14 سانتی‌متر ببافید. سپس تا بلندی 3 سانتی‌متر تمام دانه‌ها را بافت رکن با رنگ سفید ببافید. در آخر دانه‌ها را کور کنید. درزهای کناری و سرشانه‌ها را به هم دوخته، جهت بافت یقه دور تا دور یقه را دانه گرفته و با رنگ سفید هر یک رج در میان یک دانه در اول و یک دانه در آخر بافت اضافه کنید و با بافت رکن تا بلندی 5 سانتی‌متر ادامه دهید. در آخر دانه‌ها را کور کنید.

جهت لبۀ آستین‌ها نیز دور تا دور آستین‌ها را دانه گرفته و تا بلندی 5 سانتی‌متر کشباف 2 دانه از زیر- 2 دانه از رو ببافید. در آخر دانه‌ها را کور کنید و جهت زیبایی بیشتر روی سجاف‌های جلو 5 عدد دکمه به فاصله‌های منظم بدوزید. نکته: در این پلیور در قسمت سجاف جا دکمه وجود ندارد. دکمه‌ها تزیینی است.

قیمت : 7800تومان
قیمت : 6500
تومان

خرید پستی           خرید پستی

 

 

 

علی بازدید : 97 سه شنبه 04 آذر 1393 نظرات (0)

 

شال مستطیلی

 

شال مستطیلی - 1

طریقۀ بافت شال مستطیلی
وسایل مورد نیاز
3 کلاف 100 گرمی مخصوص قلاب‌بافی میل شمارۀ 3.
طریقۀ بافت
157 دانه سر انداخته شود و با مدل ژور زاویه‌ای تا بلندی 170 سانتی‌متر ببافید.
طریقۀ بافت مدل ژور زاویه‌ای
157 دانه سر انداخته شود. یک رج از رو ببافید.
رج اول: 2 تا از زیر حاشیه- یک ژته- 9 تا از زیر- 3 تا یکی- 9 تا از زیر- یک ژته- یکی از زیر- یک ژته- 9 تا از زیر- 3 تا یکی- 9 تا از زیر- یک ژته- یکی از زیر- یک ژته- 9 تا از زیر- 3 تا یکی- 9 تا از زیر- یک ژته- یکی از زیر- یک ژته- 9 تا از زیر- 3 تا یکی- 9 تا از زیر- یک ژته- یکی از زیر- یک ژته- 9 تا از زیر- 3 تا یکی- 9 تا از زیر- یک ژته- یکی از زیر- یک ژته- 9 تا از زیر- 3 تا یکی- 9 تا از زیر- یک ژته- 2 تا از زیر حاشیه در آخر ببافید.
رج دوم و تمام رج‌های زوج همه از رو.

رج اول را در تمام رج‌های فرد تکرار کنید. به همین صورت بافت را تا بلندی 170 سانتی‌متر ببافید.

 

 

علی بازدید : 52 سه شنبه 27 آبان 1393 نظرات (0)

پاپوش بچه گانه بافتنی

 

نخ: یک کلاف
میل: شماره 5
مناسب برای 3 تا 6 ماه- کف پا: 8.5 سانت.
ساق کفش:
16 دانه سر بیندازید و در تمام رج ها زیر ببافید به اندازه ای که 13 سانت بشود. تعداد رج های شما باید زوج باشد
دانه ها را کور کنید اما دانه اخر را در میل نگهدارید. در طول کار به طور هماهنگ از لبه های کار دانه بگیرید به طوری که تعداد دانه های شما بشود 30 تا.
6 رج ببافید. 5 رج را کشباف یکی زیر یکی رو ببافید. دانه اول را رو ببافید یعنی با بافت رو شروع کنید
پاشنه کفش
Baby booties
برای بهتر متوجه شدن از تصویر زیر استفاده کنید. برای دیدن تصویر در اندازه بزرگتر روی آن کلیک کنید
233
20 دانه را از زیر ببافید. برگردید 10 دانه را از رو ببافید
13 رج دیگر را هم همینطور کشباف ببافید. رج اخر شما زیر باشد در قسمت 10 تایی
از قسمتی که توی عکس مشخص شده 7 دانه بگیرید و بقیه 10 دانه ای که از رو بافته بودید را از زیر ببافید.
17 دانه را از رو ببافید. یک دانه اضافه کنید. سپس 10 دانه از رو ببافید. یک دانه اضافه کنید. 7 دانه از طرف دیگر پاشنه بگیرید. 10 دانه از رو ببافید. شما باید 46 دانه داشته باشید
یک رج زیر
یک رج رو
یک رج زیر
یک رج رو
سه دانه را زیر ببافید. دو دانه را با هم از زیر ببافید. تا 5 دانه مانده به انتهای کار در همه دانه ها زیر ببافید. 2 تا دانه را باهم از زیر ببافید. سه دانه را زیر ببافید. 44 دانه دارید
یک رج از رو ببافید
سه دانه را زیر ببافید. دو دانه را با هم از زیر ببافید. تا 5 دانه مانده به انتهای کار در همه دانه ها زیر ببافید. 2 تا دانه را باهم از زیر ببافید. سه دانه را زیر ببافید. 44 دانه دارید
یک رج از رو ببافید
کف کفش
طرف روی کار هست:
سه دانه را زیر ببافید. دو دانه را با هم از زیر ببافید. دوازده دانه را زیر ببافید. دو دانه را باهم از زیر ببافید. چهار دانه از زیر ببافید. دو دانه را با هم از زیر ببافید. دوازده دانه را زیر ببافید ببافید.دو دانه را باهم از زیر ببافید. سه  دانه از زیر ببافید. 38 دانه داریم اکنون
یک رج از زیر ببافید
سه دانه را زیر ببافید. دو دانه را با هم از زیر ببافید. ده دانه را زیر ببافید. دو دانه را باهم از زیر ببافید. چهار دانه از زیر ببافید. دو دانه را با هم از زیر ببافید. ده دانه را زیر ببافید ببافید.دو دانه را باهم از زیر ببافید. سه  دانه از زیر ببافید. اکنون 34 دانه داریم
یک رج از زیر ببافید
سه دانه را زیر ببافید. دو دانه را با هم از زیر ببافید. هشت دانه را زیر ببافید. دو دانه را باهم از زیر ببافید. چهار دانه از زیر ببافید. دو دانه را با هم از زیر ببافید. هشت دانه را زیر ببافید ببافید.دو دانه را باهم از زیر ببافید. سه  دانه از زیر ببافید. اکنون 30 دانه داریم
یک رج از زیر ببافید
اتمام کار
دانه ها را  به دو میل منتقل کنید. به همراه دانه های سمت راست مدل زیر را ببافید که کف کفش بسته شود.
با انتهای باقی مانده نخ درز پشت را هم بدوزید. قسمت بالای ساق رو طوری ببافید که درز زیر ساق بیفتد.
لبه ساق را برگردانید.

 

 

علی بازدید : 106 سه شنبه 27 آبان 1393 نظرات (0)

 

سویشرت بافتنی بچه گانه

69226332283810393493

بافت لباس از پایین شروع میشه.

نوع بافت: یک رج زیر یک رج رو- رو بافتن دانه ی زیر

اندازه ی مورد نیاز: دور کمر, دور بازو, دور گردن, دور سینه, دور مچ, از سرشانه تا زیر بغل, از سرشانه تا پایین لباس

*****

دوستان عزیز با توجه به اینکه آموزشی که برای این مدل گذاشته شده باعث یه سری مشکلات توی بافت شما عزیزان شده من بافت رو به این صورت تغییر میدم که قسمت کشبافت جلوی لباس کلا جدا بافته بشه و بعدا به لباس دوخته بشه.

لطفا اگر بافت رو با مدل قبل میبافید مطالب قبلی رو کپی کنید چون فردا پاک میشه.

پس شما به اندازه دور تا دور کمر منهای 10 سانت جلوی کار سر میندازید

مثلا اگر دور کمر لباس میخواین 60 سانت باشه به اندازه 50 سانت سر میندازید

به اندازه ی سه سانت تمام رج ها را رو ببافید. یعنی وقتی یه رج رو بافته میشه رج بعد دونه های شما زیر هست اما شما باید رو ببافید (توضیح در قسمت آموزش)ا

از همین جا تا جایی که زیر بغل شروع میشه یه رج زیر یه رج رو ببافید. رجی که زیر بافته شده طرف روی لباس شما هست

حلقه آستین

دونه هاتون رو تقسیم بر پنج میکنید. مثلا اگر 80 تا دونه دارید تقسیم بر پنج میشه 16.

شانزده تا دونه برای جلوی سمت راست. 48 تا دونه برای پشت لباس (یعنی سه تا 16 تا) و 16 تا دونه هم برای جلوی چپ

از حلقه آستین به بعد این سه قسمت جدا بافته میشه. یعنی اول قسمت جلوی راست رو میبافید. بعد جلوی چپ و بعد هم پشت.

به همون مدل رج های قبل میبافیم یک رج زیر یک رج رو.

فقط قسمت هایی که طرف حلقه آستین قرار میگیره رو یک رج در میون دونه ی اول رو کور میکنیم. به این صورت که مثلا ما داریم جلوی سمت راست رو میبافیم. این جلوی سمت راست  یه طرفش جلوی لباسه و یک طرف دیگه ش هم حلقه آستین. که همون طرف راستش میشه حلقه آستین. شما به اندازه ی 5 سانت یک رج در میون  اولین دونه ای که طرف این قسمت حلقه آستین هست رو کور میکنید که حلقه آستین یه کم قوس پیدا کنه

طرفهای دیگه هم به همین صورت. قسمت های حلقه آستین رو به همین صورت ببافید که قسمت پشت میشه هر دو طرف. یعنی به اندازه 5 سانت اول و اخر هر رج یه دونه کم کنید.

این 5 سانت منظورم ارتفاع هست. بستگی به نخ شما داره. مثلا با یه نخ ممکنه 10 رج ببافید بشه 5 سانت. با یه رج ممکنه 20 رج ببافید بشه 5 سانت

بقیه بافت رو تا بالای سر شونه مثل قبل ببافید

درزهای لباس  قسمت سرشونه ها رو بدوزید. یعنی سر شونه ها.

جلوی لباس یا جا دکمه 2 تا

قسمت جا دکمه لباس که بافتش مثل سه سانت پایین لباس هست رو جدا سر میندازید.

یعنی به اندازه ده سانت سر میندازید و میبافید. به اندازه پایین لباس تا شروع یقه. یکی رو همین طوری معمولی میبافید

قسمتی که جا دکمه روش میخوره و یه برش هم داره در دو قسمت بافته میشه. یکی از پایین تا جایی که برش وجود داره. یکی هم قسمتی که برش داره تا شروع یقه که یه قسمت باریک تر هست.

مشخص کنید که جا دکمه ها رو با چه فاصله ای میخواید قرار بدید و توی بافت در نظر بگیرید.

برای جا دکمه میتونید یه ژته (اضافه کردن دانه به روش انداختن دانه پشت نخ) به کار ببرید و دو دانه بعد را با هم ببافید.

این سه قسمت رو به جلوی لباس بدوزید

کلاه

جایی که قسمت جلوی لباس رو بافتید به لباس از سر همون درز تا درز طرف دیگه دور تا دور گردن دونه میگیرید و مدل ساده می بافید تا به ارتفاع مورد نظر برسه.بعد کور کنید و قسمت وسطش رو به هم بدوزید.

حالا قسمت دور تا دور لبه کلاه دونه بگیرید و 5 سانت مدل کشبافت جلوی لباس ببافید.

آستین

به اندازه دور مچ سر بندازید همه ی رج ها رو رو ببافید. که قسمت کشبافت کامل بشه. بعد از این رج به بعد یک رج زیر یک رج رو بافته میشه. یک سوم از کار رو که بافتید بعد از اون هر 7-8 رج که میبافید یک دانه به اول رج و یک دانه به آخر رج اضافه کنید. تا وقتی که به اندازه دور بازو یا همون دور حلقه آستین برسید و ارتفاع لباس هم به اندازه مورد نظر برسه . کور کنید و به حلقه آستین بدوزید

* حتما در نظر داشته باشید که این زیاد کردن بر حسب ضخامت نخ تان باشد.

 

علی بازدید : 68 سه شنبه 29 مهر 1393 نظرات (0)

آموزش بافت شال

 

آموزش بافت شال آموزش بافت شال آموزش بافت شال آموزش بافت شال

 

طریقه بافت

40 زنجیره سر انداخته

سه زنجیره +(5 زنجیره * یک پایه کوتاه در خانه چهارم +7 زنجیره +یک پایه کوتاه در خانه ششم +5 زنجیره * یک پایه کوتاه در خانه چهارم) داخل پرانتز تکرار شود

4 زنجیره+یک پایه کوتاه وسط 4 زنجیره قبلی+(10 پایه بلند داخل 7 زنجیره +یک پایه کوتاه وسط 4 زنجیره قبلی+6 زنجیر)داخل پرانتز تکرار شود

3 زنجیره +(10 پایه بلند  در هرخانه یک پایه بلند +یک پایه کوتاه )داخل پرانتز تکرار شود

پس از پایان ریشه های آن را ببافید

 

علی بازدید : 66 دوشنبه 28 مهر 1393 نظرات (0)

آموزش سارافون بافتنی

 

وسایل مورد نیاز:

6 کلاف 100 گرمی قلاب بافی

قلاب شماره 3

 بافت سارافون زنانه

طریقه بافت تکه جلو

40 سانتی متر زنجیره بافته و طبق نمونه و نقشه داده شده تا بلندی 50 سانتی متر ببافید . بعد از آن جهت گودی حلقه آستین از هر دو طرف بافت به اندازه 2 سانتی متر نبافته کار را برگردانید و بافت را تا بلندی 5 سانتی متر دیگر ادامه دهید .

سپس جهت گودی یقه پهنای بافت را اندازه گرفته و به سه دسته مساوی تقسیم کنید.یک قسمت را با رج رفت و برگشت تا بلندی 11 سانتی متر ببافید.

اندازه جدا شده سمت چپ را نیز مانند سمت راست ببافید.دانه های وسط جهت گودی یقه نبافته باقی می مانند.

 

طریقه بافت تکه پشت

40 سانتی متر زنجیره بافته و طبق نمونه داده شده مانند تکه جلو تا بلندی 50 سانتی متری ببافید . بعد از آن جهت گودی حلقه آستین از هر دو طرف بافت به اندازه 2 سانتی متر نبافته ,  کار را برگردانید و بافت را تا بلندی 16 سانتی متر ادامه دهید.

درزهای سرشانه و درزهای کناری را به هم وصل کنید و جهت زیبایی بیشتر سارافون دور یقه و دور آستین و کمر جیر مشکی بدوزید.

 

بافت سارافون

 

علی بازدید : 73 دوشنبه 28 مهر 1393 نظرات (0)
آموزش تصویری بافتنی

بهتر است به سراغ این مراحل جذاب برویم کار را با این کامواهای رنگی شروع کنید این بافتی میتواند کاربردهای زیادی داشته باشد از تزئین لباس گرفته تا تزئین خانه و ساخت زیر پایی

آموزش بافتنی

 

 

 

علی بازدید : 81 یکشنبه 27 مهر 1393 نظرات (0)

تزیین دمپایی روفرشی با جواهردوزی

با دوخت مهره های رنگی و جواهر مانند بر روی دمپایی های راحتی یا به قول خودمون دمپایی لا انگشتی می تونید این دمپایی ها رو به یک دمپایی بسیار زیبا و شیک تبدیل کنین. جواهر دوزی بر روی هر چیزی مثل پارچه ، روبان ، لباس و یا دمپایی می تونه ارزش ظاهری اون رو چند برابر کنه .

جواهر دوزی روی دمپایی

برای آموزش جواهر دوزی روی دمپایی این پست رو تا انتها دنبال کنین.

مواد لازم برای تزیین دمپایی روفرشی با جواهردوزی :

یک جفت دمپایی لا انگشتی

یک قرقره روبان نیم سانتی

مهره های تزیینی در اندازه های مختلف

صدف ریز

دستگاه چسب حرارتی

سوزن و نخ

جواهر دوزی روی دمپایی

روش کار :

مرحله ۱: مقدار کمی چسب در پشت بند دمپایی لا انگشتی بزنید و روبان را به آن اضافه کنید .

جواهر دوزی روی دمپایی

مرحله ۲ : بعضی از نقاط روبان را انتخاب کرده چسب بزنید و تا پایان بند دمپایی روبان را به دور ان بپیچید .

جواهر دوزی روی دمپایی

مرحله۳ : با شروع از مرکز V  شکل دمپایی روبان را مثل قبل به دور بند آن بپیچید . مراقب باشید روبان را خیلی تنگ نپیچید که پایتان در دمپایی جا نشود .

جواهر دوزی روی دمپایی  

جواهر دوزی روی دمپایی

اکنون برای اضافه کردن مهره ها آماده شده .

مرحله۴:ابتدا مهره ها را با یک قطره چسب بچسبانید و بعد هم آنها را با دو بار رفت و برگشت به روبان زیر کار بدوزید .

جواهر دوزی روی دمپایی

دمپایی جواهر دوزی شده ی شما آماده است….. مبارک باشه .

جواهر دوزی روی دمپایی

 

علی بازدید : 65 یکشنبه 27 مهر 1393 نظرات (0)

گردنبند مرواریدی

 

گردنبند مرواریدی که ساختش بیشتر از نیم ساعت طول نمی کشه و می تونین توی مهمونی ها ازش استفاده کنین .

گردنبند مروارید

آموزش گردنبند مروارید

لوازم مورد استفاده برای تهیه گردنبند مروارید:   نخ فیتیله ، قلاب ، قیچی و مروارید

گردنیند مروارید

ابتدا نخ را به قاب وصل می کنیم .

گردنبند مروارید

وبعد مروارید هارا درون نخ می اندازیم .

آموزش گردنبند مروارید

سپس ته نخ را دولا می کنیم .


آموزش گردنبند مروارید

وبعد به قلاب می اندازیم .

آموزش گردنبند مروارید

و گردنبند مروارید شما حاضر است و می تونین ازش استفاده کنین .

گردنبند مروارید

گوشواره مروارید


 

علی بازدید : 126 پنجشنبه 24 مهر 1393 نظرات (0)

سرویس دم کنی 



سرویس دم کنی

 

▪ وسایل مورد نیاز :
ـ پارچه پاناما
ـ پارچه ی ساتن رنگی(به رنگ دلخواه)
ـ هویه
ـ شابلون
ـ پارچه ی ساتن کرم(برای زمینه ی کار )
ـ ابر به اندازه ی دم کنی ها
در این متن ما به آموزش یکی ازدم کنی ها می پر دازیم و شما در سایزهای دلخواه ومتفاوت میتوانید درست کنید.
در ابتدا قطر یکی از دمکنی ها را اندازه میگیریم که ما کوچک ترین سایزرااندازه گرفته ایم بیست ودوسانتی متر میباشد.
دایرهای با قطردو سانتی متر کمترازابر جدا می کنیم واز پارچه ی ساتن کرم دو دایره وازپارچه پاناما یک دایره به اندازه ی قطر اصلی یعنی بیست و دو جدا می کنید.طرح شابلونی را روی ساتن رنگی دلخواه قرار داده و دور آن را مطا بق شکل هویه می کنید.طرح خارج شده را وسط پارچه ی ساتن کرم قرار داده وداخل طرح شابلونی را هویه می کنید
مطابق شکل این قسمت از کار را روی ابر وزیر این ساتن را پارچه ی پاناما قرار می دهیم تا بین طرح شابلونی هویه شده و ابر پارچه ی پاناما باشد و ابر دیده نشودودر طرف دیگر ابر پارچه ی ساتن کرم قرار داده و دور کار را هویه می کنیم .
از پارچه ی ساتن کرم به اندازه ی ده سانت در چهار سانت بریده دور آن را ساده به صورت خط صاف هویه میکنیم بعد آنرا مطابق شکل مثل بند درست میکنید و در بالای دم کنی با یک سوراخ هویه می کنیم.

 


 

علی بازدید : 48 پنجشنبه 24 مهر 1393 نظرات (0)

ساخت نوار حوله



نوار حوله

 

● وسایل مورد نیاز

▪ نخ و سوزن باریک یا سیم گلسازی
▪ مهره تزئینی
● طرز تهیه

مهره ها را مطابق ترتیب مورد نظر درون سیم گلسازی انداخته و دو انتهای آن را پس از پیچیدن نوار دور حوله، به هم بپیچید. برای این که نوار در قسمت جلو، آویز داشته باشد کافی است هنگامی که به قسمت وسط نوار می رسید، مهره های دلخواه برای آویز را درون سیم انداخته و سپس مجدداً دور نقطه وسط نوار بپیچید به گونه ای که آویز، شکل یک حلقه به خود بگیرد و سپس بقیه نوار را تکمیل کنید. برای تهیه این نوار می توانید از دکمه های تزئینی نیز استفاده کنید.



 

علی بازدید : 42 پنجشنبه 24 مهر 1393 نظرات (0)

پرده چهل تکه

 

برای تهیه این پرده به تعدادی پارچه که همگی از درجات مختلف یک رنگ هستند اما طرح های مختلفی دارند، استفاده می شود. پارچه ها را به شکل مربع های هم اندازه برش زده و سپس آنها را روی یک پرده رولی ساده بچسبانید. این کار را باید از مربعی که در گوشه پائین پرده قرار دارد شروع کنید. پس از پایان چسباندن مربع ها، پائین پرده را با چسباندن یک روبان پهن تزئین کنید.

 

علی بازدید : 63 پنجشنبه 24 مهر 1393 نظرات (0)

دوخت دندان فانتری

دندان

 

● وسایل مورد نیاز

 

▪ ورقه فوم سفید، آبی، سیاه

▪ چشم عروسک
▪ چسب حرارتی
▪ پنبه
▪ قیچی
● طرز تهیه

الگوی دندان را مطابق شکل روی ورقه فوم سفید انداخته و دو عدد از این الگو را ببرید. سپس این دو الگو را از محل نقطه چین با استفاده از چسب حرارتی به هم بچسبانید و اجازه دهید تا خشک شود. روی دندان را با پنبه پر کرده و قسمت بالای آن را نیز بچسبانید.چشم عروسک را روی دندان چسبانده و با ورقه فوم سیاه رنگ (یا ماژیک) دهان آن را درست کنید.از کودک بخواهید تا دستش را روی ورقه فوم بگذارد. حال با مداد دور انگشتان او را کشیده و آن را ببرید. سپس قسمت مچ دست ها را روی دندان بچسبانید.الگوی پاکت را از ورقه فوم آبی (یا هر رنگ دلخواه دیگر) در آورده و مستطیل پائین الگو را از ناحیه خط چین روی مستطیل بالایی بچسبانید.پاکت را به کف دستان دندان طوری بچسبانید که در آن باز شود.کودک می تواند وسایل کوچک خود را درون این پاکت نگه دارد.

دوخت دندان فانتری

علی بازدید : 85 سه شنبه 22 مهر 1393 نظرات (0)

آموزش ساق دست بافتنی

Knitted Gloves Models 111 مدل جدید دستکش های بافت

برای بافت ساق به روش زیر عمل می کنیم

 

    

۲۶ دانه سر می اندازیم و به اندازه ۴ سانتی متر کشباف می بافیم (۲ دانه از زیر و ۲ دانه از رو)

بعد از کشباف دانه ها رو با سنجاق علامتگذاری می کنیم ، ۱۰ دانه اول ۶ دانه وسط و ۱۰ دانه آخر را با سنجاق علامتگذاری می کنیم .

بعد از کشباف ۱۰ دانه اول همه از رو (در هر دو طرف) ۶ دانه وسط را ساده می بافیم (یه رج از زیر و یه رج از رو ) و ۱۰ دانه آخر هم مثل ۱۰ دانه اول همه از رو (در هر دو طرف) می بافیم . ۴ رج را به همین ترتیب می بافیم.

در رج پنجم به ۶ دانه وسط که می رسیم بافت مارپیچ را انجام می دهیم (۳ دانه اول را از میل خارج کرده و جایش را با۳ دانه دوم عوض می کنیم) و ۱۰ دانه آخر را مثل رج های قبل می بافیم.

رج های بعدی را همان بافت ساده طبق رج های قبل ادامه می دهیم که به این ترتیب مدل مارپیچ درست می شود.

فاصله بین پیچ ها سلیقه ای است ولی در این مدل فاصله ها حدودا ۴ سانتیمتر است به همین ترتیب بافت ها را تا جایی ادامه می دهید که میخواهید اندازه بلندی ساق باشد که برای من حدودا ۱۶ سانتیمتر است.

در ادامه یک رج قبل از کشباف دریچه شصت را می اندازیم به این تزتیب که ۴ دانه که بافتیم ۶ دانه کور کرده و یک دانه از رو می بافیم ۶ دانه ساده و ۱۰ دانه از رو می بافیم.

در رج بعد به دانه های کور کرده که میرسیم ۶ دانه سر می اندازیم ادامه رج را می بافیم. در رج بعد دومرتبه کشباف می بافیم دو دانه از زیر و دو دانه از رو می بافیم به طول ۲ سانتیمتر و در آخر دانه ها را کور کرده و در آخر کار دو طرف را به وسیله قلاب یا سوزن بهم وصل می کنیم.

تمام اندازه های ذکر شده سایز دست خودم است و اگر فکر می کنید ۲۶ دانه برای شما کم و زیاد است می توانیدبه تعداد مساوی به ۱۰ دانه اول و آخر اضافه یا کم کنید

نکته: همه مارپیچها از بافت رو انجام می دهیم (و همین طور کور کردن برای جای شست را.)همچنین دریچه های دست چپ و راست بالعکس است و یکی از سمت اول کار کور می شود ودیگری از قسمت آخر کار.

    

 

علی بازدید : 118 سه شنبه 22 مهر 1393 نظرات (0)

دوخت دستکش فر

 

دستکش فر آشپزباشی

مواد لازم جهت دوخت دستکش فر :

* پارچه ی چهارخانه و پارچه ی ساده در رنگ های سفید، قرمز و کرم
* پارچه ی استری
* پشم شیشه
* کاموای قهوه ای
* مهره ی سیاه و قرمز
* روبان
* یک عدد دکمه ی منگنه برای بینی

روش دوخت دستکش فر :

روی دستکش : از پارچه ی چهارخانه و پشم شیشه، مستطیلی به طول ۳۴ سانتیمتر و عرض ۲۰ سانتیمتر، از هر کدام یک بار ببرید و بالای آن را هلالی برش بزنید.
پشت دستکش : مربعی به ضلع ۱۷ سانتیمتر از پارچه ی چهارخانه و پشم شیشه (۲بار) ببرید. بالای کار هلالی شود. برای جای انگشتان، مربعی به ضلع ۱۵ سانتیمتر از پارچه ی چهارخانه و پشم شیشه ببرید.
سر آشپز : مربعی به ضلع۱۵ سانتیمتر از پارچه ی کرم رنگ ۲بار ببرید و مطابق تصویر، الگوی سر را از داخل آن بسازید.
دست ها : مستطیلی به طول ۱۸ سانتیمتر و عرض ۱۰ سانتیمتر از پارچه ی سفید ۴ بار ببرید.
کف دست : مربعی به ضلع ۱۰ سانتیمتر از پارچه ی کرم رنگ ۴ بارببرید.
کلاه : مستطیلی به عرض ۱۰ سانتیمتر و طول ۲۰ سانتیمتر یک بار از پارچه ی سفید ببرید.
روی کار : لباس را مطابق تصویر، از پارچه ی سفید و قرمز ببرید. و روی پارچه چهار خانه، جلو دستکش نصب کنید.
پشت کار: جای انگشتان را روی هم قرار دهید و از پشت کار همراه با پشم شیشه چرخ کنید و لای دو مربع بگذارید و بدوزید. اطراف سر را چرخ کنید، پشت کار چرت بدهید و کار را به رو برگردانید. داخل آن را با پشم شیشه پرکنید. چشم ها و بینی را بدوزید. کاموا را دور انگشتان بپیچید وبانخ ببندید و موها را بسازید، تعداد ۱۲ تا از این موها، با چسب حرارتی روی سر بچسبانید. دست ها را مطابق تصویر چرخ کنید و در محل خود بدوزید. کلاه را بالای سر بچسبانید. در آخر، آستری را داخل دستکش کنید و پائین دستکش را سردوزی نمائید.
 
دستکش فر آشپزباشی

 

علی بازدید : 103 سه شنبه 22 مهر 1393 نظرات (0)

آموزش دوخت چادر دانشجویی + الگوی چادر

دوخت چادر دانشجویی کار بسیار ساده ای است … این مووضع را با اموزش کوتاه و جامع و آسان زیر به شما ثابت خواهم کرد . امسال با شروع به کار دانشگاه ها با یک چادر دانشجویی شیک دوخت دست خودتان به دانشگاه بروید و در بین هم دانشگاهیان خود بدرخشید .

مقدار پارچه مورد نیاز برای چادر دانشجویی :

۵ متر پارچه چادری با عرض ۱۱۵سانتی متر

روش برش چادر دانشجویی :

اموزش دوخت چادر دانشجویی

چادر را مانند چادر ساده برش و دوخت کنید .

۱ به ۲ = دولای بسته پشت چادر

مجددا چادر را از خط تا در ۱/۲ پایین تا کنید .

۱ به ۳ = اندازه از فرق سر تا مچ دست + ۵ تا ۱۰ سانتی متر

۴ به ۵ = ۳۰ تا ۵۰ سانتی متر هر چه این مقدار بیشتر باشد از گشادی پای چادر کم می شود . چادر را در این قسمت قیچی کنید .

۳ به ۶ = ۱۸ تا ۲۰ سانتی متر ( محل عبور دست )

مراحل دوخت :

اموزش دوخت چادر دانشجویی

 

۱- یک تای چادر را باز کنید .

۲- خط ۵ به ۶ را در هر طرف چادر بدوزید .

۳- خط ۳ به ۶ ( محل عبور دست ) می باشد . با نوار یا گیپور های متری تزیین نمایید .

 

علی بازدید : 63 چهارشنبه 19 شهریور 1393 نظرات (0)

آموزش ساخت ساعت دیواری زیبا از تکه های چوب

آموزشساخت ساعت دیواری

مواد لازم برای این کار:

تکه چوب ۴۰ در ۴۰ با قطر ۲ سانت

۱۲ تکه چوب ۵ سانتی برای شمارش های ساعت

دریل

متر

برچسب یا استیکرهای ام دی اف

چسب چوب

موتور ساعت به همراه عقربه ها

ابتدا یک مربع ۴۰ سانتی روی چوب با دقت رسم میکنیم

آموزشساخت ساعت دیواری

با دستگاه عمودبر آن را برش میزنیم.برای اینکار بهتر است از یک نجار کمک بگیرید

آموزشساخت ساعت دیواری

استیکر ام دی اف به رنگ دلخواه به اندازه ۵۰ در ۵۰ قیچی کنید (مثلا اگر برای آشپزخانه است آنرا با کابینت ست کنید و اگر برای اتاق خواب است آنرا با رنگ کمد ست نمایید)

آموزشساخت ساعت دیواری

استیکر را از کاغذ جدا  کنید

آموزشساخت ساعت دیواری

برچسب را به چوب بچسبانید

قسمت های اضافه را در پشت چوب با دقت بچسبانید

آموزشساخت ساعت دیواری

چوب شمارش ۱۲ را به رنگ قرمز بزنید

stepseven

جای شمارش ها را مشخص نموده و شمارش ها را با چسب چوب بچسبانید

stepeight

stepnine

مرکز ساعت را با دریل سوراخ نمایید

stepten

موتور ساعت را در پشت و عقربه ها را در جلو بچسبانید

ساعت زیبای شما آماده است

stepeleven

علی بازدید : 92 چهارشنبه 29 مرداد 1393 نظرات (0)

درست کردن گل با زیپ

زیپ را باز می کنیم که به دو قسمت تقسیم بشه مطابق عکس.
 

 

از لبه زیپ شروع به پیچیدن می کنیم و با نخ و سوزن اون را محکم می
کنیم .
 
 
 


این کار را انجام میدیم تا آخر زیپ .
 

 

این کار را تو چند سایز درست می کنیم و پشت اونها را مقوا می چسبانیم .
 
 


اونها را با چسب روی تل می چسبونیم .

 

علی بازدید : 33 یکشنبه 08 تیر 1393 نظرات (0)

زولبیا برای ماه رمضان
مواد لازم :

نشاسته گل 110 گرم
ماست 2.5% 150 گرم ( من از مارک چوپان استفاده کردم )
آرد 1 ق غ پر = 15 گرم
روغن جامد نصف ق م
بکینگ پودر نصف ق م
گلاب 1 ق م
شربت بار 1 ق م



* نشاسته و ماست رو با هم مخلوط کنید تا دونه های نشاسته حل بشه .
* بعد روغن و بکینگ پودر و گلاب و شربت بار رو اضافه کرده و مخلوط کنید .
* درنهایت آرد رو افزوده و یک ساعت استراحت بدین .
* غلظت زولبیا باید اینجوری باشه .
* برای اینکه حلقه های زولبیا رو درست کنید می تونید از روشهای مختلف استفاده کنید . من در اینجا دو روش رو خدمتتون عرض می کنم :

* این اصولی ترین روش درست کردن زولبیا هست : بدین ترتیب که مایه رو داخل قیف مخصوص ریخته و در یک ظرفی که روغن رو حسابی داغ کردیم حلقه زولبیا رو قرار می دیم و دایره هایی که همدیگه رو قطع کنن می کشیم ( مثل نقاشی ) .
موقع انتقال قیف برای ا:8.9نکه مایه از ته قیف بیرون نریزه ، می تونیم از چوبهای مخصوص اینکار استفاده کنیم و اونو داخل روزنه قیف فشار بدیم تا در مواقعی که نیاز نداریم مایه از قیف بیرون نریزه . همچنین از این چوبها برای هم زدن مایه نیز استفاده می شه .
و اما در قنادیها چیکار می کنن ؟ توی قنادیها ، این حلقه ها در تعداد زیاد و گاها به هم چسبیده هستن . مواد رو داخل قیف بزرگی ریخته و شکلهای دایره ای رو ایجاد می کنن .
یا اینکه ماشین هایی مخصوص اینکار وجود داره که روی دستگاه مخزنی برای مایه در نظر گرفتن و بصورت خودکار این دایره ها توسط دستگاه ایجاد می شه و داخل روغن غوطه ور می شه .

* و اما روش دوم :
* قیف یکبار مصرف رو به قطر تقریبی 7 میلیمتر برش بدین.
* نکته : درصورتیکه سوراخ قیف فلزی مخصوص زولبیا هم کوچیک بود با میخ یا پیچ اونو به اندازه تقریبی 7 میلیمتر باز کنید.
* بعد مایه رو داخل اون ریخته و در روغن داغ اشکال دایره ای درست کنید .
* نکته : سعی کنید درست کردن دایره ها سرعت العمل داشته باشید . در اول ممکنه کمی سخت باشه ولی بمرور یاد می گیرید .
* اجازه بدین یکطرف زولبیا کمی طلایی بشه بعد برگردونید تا طرف دیگه هم طلایی بشه .
* نکته : مقدار طلایی شدن یه مقدار کمتر از تصویر زیر باشه . من بخاطر عکاسی کمی دیرتر برگردوندم.
* بعد به همان صورت که داغ هست داخل شربت بار ولرم میندازیم و ترجیحا با پشت قاشق فشار می دیم تا غوطه ور بشه . بعد موقعی که زولبیا شفاف شد از داخل شربت در می آریم . معمولا بیشتر از5-3 دقیقه طول نمی کشه .
* نکته : بهتره در شربت بار زولبیا از گلوکز استفاده بشه .
* نکته : زولبیا رو سریع داخل شربت بار بندازید وگرنه شهد به خورد زولبیا نمی ره . شربت اگه رقیق باشه زولبیا خمیر می شه و اگه خیلی غلیظ باشه شهد داخل زولبیا کمتر نفوذ می کنه .


* پس اگه دیدید زولبیا حالت شفاف نداره یا اینکه بعضی جاهاش مات هست ؛ یکی از دلایل مهمش بخاطر نفوذ نکردن شهد ( بدلیل غلظت زیاد ) داخل زولبیا هست .
* و در نهایت داخل یه آبکش قرار می دیم تا شهد اضافی اون گرفته بشه .
* این مقدار مواد 12 عدد زولبیا می ده . سعی کنید در ابتدا با این مقدار مواد یا کمتر شروع کنید .
* نکته : برای این مقدار می تونید از نصف شربت باری که در دستور اومده استفاده کنید ولی بهتره شربت بار بطور کامل تهیه بشه تا زولبیا داخل اون غوطه ور بشه .
* نکته : زیر شعله ای که زولبیا سرخ می شه بین کم و ملایم هست تا درعین حال که زولبیا سریع بالا می آد باعث نشه که زولبیا سریع بسوزه .
* نکته : هر 3-2 تا زولبیا رو که درست کردید حتما مواد رو مخلوط کنید .
* نکته : من شکل پایین رو با شماره گذاری براتون قرار دادم که ببینید برای درست کردن زولبیا بهتره وقتی روغن داغ شد یه مقدار کوچیک از اونو امتحان کنید و ببینید که شکلش مد نظرتون هست یا نه . در تصویر 1 زولبیا کمی تخت هست و خوب پف نکرده که با اضافه کردن یک مقدار خیلی کم بکینگ پودر این مشکل برطرف شده . پس یه کوچولو زولبیا رو داخل روغن بریزید و بعد بلافاصله داخل شربت بار قرار بدین تا ببینید آیا شکلش مد نظر شما هست یا نه .
**
همین اول کار می خواستم نکته ای رو خدمتتون عرض کنم ؛ درست کردن زولبیا کمی قلق های خاص خودش رو داره ؛ سعی کنید در اندازه گیری تون دقیق باشید تا نتیجه بهتری بگیرید . درضمن اگه یه بار درست کردید و به نتیجه مورد نظر نرسیدید نا امید نشید و دوباره سعی کنید . مطمئن باشید اگه شکل زولبیاتون شبیه زولبیای بیرون نشد اصلا و ابدا اشکال نداره عوضش خیلی خیلی بهداشتی تره.

علی بازدید : 56 یکشنبه 08 تیر 1393 نظرات (0)

شيريني زنجبيلي

مواد لازم:
----تخم مرغ:::2عدد-
----شكر:::2قاشق سوپ خوري
------آرد:::1ليوان پر
-----پودر زنجبيل:::1قاشق چاي خوري
----پودر دارچين و پودر قند:::براي تزئين----



1-* تخم مرغ ها-شكر-آرد و پودر زنجبيل را در ظرفي بريزيد و كاملا مخلوط كنيد.چيزي كه بدست مي آيد خمير شماست.... 2-* روي يك سطح صاف آرد بپاشيد خمير را روي آرد ورز دهيدتا يكنواخت شود.3-*خمير را داخل كيسه فريزر بگذاريدوبگذاريد 2ساعت داخل يخچال استراحت كند!! 4-*با وردنه خمير را به ضخامت 2ميلي متر پهن كنيد.بعد به شكل دلخواه قالب بزنيد. 5-*شيريني را در روغن سرخ كنيد. 6-*بعد روي شيريني ها پودر دارچين و پودر پسته بپاشيد. نوش جان.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


 

علی بازدید : 72 یکشنبه 08 تیر 1393 نظرات (0)


پنکیک صبحانه و عصرانه

موادلازم:
تخم مرغ = 2 عدد
آرد= 6 قاشق تقریبا سرپر
شیر=3قاشق
اب پرتقال=3قاشق
شکر=3قاشق
روغن=5قاشق
رنده پوست پرتقال وانیل = نصف قاشق چای خوری
بیکینگ پودر


طرزتهیه:
تخم مرغ ها رو حدودا 45 ثانیه باچنگال هم میزنیم تا زرده و سفیده کامل مخلوط بشن بعد شکر رو اضافه میکنیم وهم میزنیم(30ثانیه کافیه) حالا ارد رو که حتما 3مرتبه الک کردیم+وانیل و بیکیگ پودر طی 3 مرحله اضافه میکنیم ولی اگه زیاد غلیظ شد و هم زدنش سخت بود شیر و اب پرتقال و بریزید و بعد بقیه ی ارد رو اضافه کنید اخرین مرحله روغنه ولی یادتون باشه این کیک خیلی بی درد سره و اصلا احتیاجی به زیاد هم زدن نداره فقط در حد مخلوط شدن 5دقیقه بهش استراحت میدیم ماهیتابه رو گرم میکنیم (با شعله ی کم) و یک قاشق از مواد رو میریزیم فقط توی یه نقطه بریزید که کیکتون گرد بشه صبر کنید تا همه جاش حباب بزنه بعد برش میگردونید (اگه چسبید روغن موادتون کمه ولی توی ماهیتابه اصلا روغن نریزید) 20 ثانیه هم برای پخت روی کیک کافیه( نکته: قبل از اینکه کیک دوم رو بپزید حتما اولی رو امتحان کنید واگه شکرش کم یا زیاد بود با ارد و شکر میزونش کنید)


علی بازدید : 47 یکشنبه 08 تیر 1393 نظرات (0)

 


نان شیرمال خانگی


مواد لازم :
تخم مرغ : 2 عدد
شکر : 1.4 لیوان
ماست : 1 لیوان
جوش شیرین : 1.4 قاشق مرباخوری
بکینگ پودر : 2 قاشق مرباخوری
آرد : به حدی که خمیر به دست نچسبد
وانیل : کمی
روغن 4/3 لیوان



طرز تهیه :
شکر را همراه با تخم مرغ و وانیل با همزن می زنیم تا کاملاً مخلوط شود.
روغن را اضافه کرده دوباره هم می زنیم.
ماست و بکینگ پودر و جوش شیرین را اضافه کرده آرد را کم کم می ریزیم و با دست مخلوط می کنیم تا خمیر درست شود.
آرد را درحدی می ریزیم که خمیر به دست نچسبد.
این خمیر را در ظرفی قرار داده و روی آن را نایلون کشیده و آن علامت می زنیم.
خمیر باید حجمش دوبرابر شود.
سپس از خمیر گلوله برداشته روی میز آرد پاشیده و به شکل بیضی پهن می کنیم.
با وردنه به ضخامت نیم سانت در سینی چرب شده قرار می دهیم رویش را زرده تخم مرغ همراه با کمی زعفران می مالیم کنجد پاشیده و در فر با حرارت 350 درجه به مدت نیم ساعت قرار می دهیم تا سطح نان طلایی شود


علی بازدید : 29 یکشنبه 08 تیر 1393 نظرات (0)

تهیه کیک بدون فر


مواد لازم
▪ یک پیمانه آرد کیک
▪ یک و نیم قاشق چای خوری بکینگ پودر
▪ یک چهارم قاشق چای خوری نمک
▪ ۲قاشق غذاخوری شکر
▪ یک عدد تخم مرغ زده شده
▪ یک پیمانه شیر
▪ ۳،۲ قاشق غذاخوری روغن یا کره آب شده
▪ کره یا روغن برای چرب کردن ماهی تابه
● طرز تهیه
▪ در ظرف آرد، بکینگ پودر، نمک و شکر را با هم مخلوط کنید.
▪ در ظرف جداگانه ای، تخم مرغ، شیر و کره یا روغن را باهم مخلوط کنید و هم بزنید.
▪ مواد به دست آمده را باهم مخلوط کنید. هم زدن بیش از حد این مایه باعث سفت شدن آن به هنگام پخت خواهد شد.
▪ کمی روغن یا کره در ماهی تابه بریزید و هنگام داغ شدن کمی از مایه را بریزید و به محض پخته شدن یک طرف آن را برگردانید. قبل از ریختن مایه، هر بار ماهی تابه را کمی چرب کنید.
▪ با این مایه حدود ۸ پنکیک ۷سانتی متری به دست خواهد آمد که برای ۴نفر کافی است.
این کیک را می توان با عسل، مربا، خامه، پنیر و یا هر میوه ای برای صبحانه سرو کرد. 

علی بازدید : 69 یکشنبه 08 تیر 1393 نظرات (0)

تاتلی شیرینی گره ای

مواد لازم :
ماست : نصف پیمانه
تخم مرغ : 2 عدد
بکینگ پودر : 1 ق س
نمک : یک پنس
روغن مایع : یک چهارم پیمانه
آرد سفید به اندازه ای که خمیر به دست نچسبد
وانیل شکری : نصف ق م یا وانیل خالص یک هشتم ق م
شربت بار

طرز تهیه :
ماست ، نمک ، بکینگ پودر رو با هم مخلوط کنید
تخم مرغ ها و روغن مایع رو اضافه کرده و مخلوط می کنیم .
سپس آرد اضافه کنید تا مقداری که به دست نچسبه .
یک ساعت خمیر شیرینی رو استراحت بدین.
روی سطح کار آردپاشی کرده و با وردنه باز می کنیم.
سپس نوارهایی به باریکی یک سانت و طول 10 سانت می بریم.
گره میزنیم و بعد در روغن داغ سرخش کنید.
بعد داخل شربت ولرم بندازید تا شیره داخلش بره . زیاد زمان نمی بره. با کمی چشیدن هم می تونید به مقدار شیرینی و جذب اون پی ببرید.
بعد از شربت درآورده و داخل آبکش قرار بدین تا شربت اضافی اون گرفته بشه.

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 76
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 10
  • بازدید سال : 145
  • بازدید کلی : 9,428
  • کدهای اختصاصی
    دانلود نرم افزار اندروید کسب درامد از پاپ اپ دانلود آهنگ بندری